maandag 13 juni 2016

Nederlands Haakpatroon Minecraft Steve

Soms kom je ineens zonder inspiratie te zitten. Nu het heeft 3 jaar geduurd voordat ik niet meer wist wat ik moest gaan haken. Bij de laatste markt waar ik was op de ostrich farm, kwam er een moeder naar me toe die me vroeg: kan je geen characters van het spel Minecraft maken, de kinderen hier zijn er dol op, en deze zijn op het eiland niet te krijgen. mmmmm Minecraft wat was dat ook alweer. Manlief zocht het voor mij op google en de blokjes verschenen.

Ohhh dat spel. Ja, bestaande uit vierkantjes, sommige als een kubus en sommige wat langwerpig. Eenmaal thuis was het dus mijn ruitjes papier pakken en begon ik met Steve uit te tekenen.
En dan ook maar meteen beginnen met haken.  Het haken zelf is zo gedaan maar alles in elkaar zetten 6 lapjes per onderdeel vond ik heel wat minder leuk. Daar moest dus ook iets op verzonnen worden.
Daar de bedoeling is dat ze voor kleine kinderen gemaakt worden heb ik er ook geen karton of hard plastic in verwerkt, waardoor het natuurlijk niet de prachtige vierkanten krijgt van in het spel. Maar toch door de manier van het in elkaar zetten, vind ik de vorm aardig gelukt.

Natuurlijk ook meteen Steve op faceboek geplaatst om te kijken wat de reacties zouden zijn. En ja het werd herkent als Steve. En meteen werd de vraag gesteld, heb je patroon ervan? Dus de blokjes op papier uitgetekend op de computer.  Iedere rij die ik haakte opgeschreven en foto's van de diversen delen gemaakt. Hierbij meteen wat aanpassingen gedaan op de eerste gemaakte Steve.

Na Steve natuurlijk ook Creeper gemaakt en ben nu bezig met Endeman. De poppen zijn gemaakt met Red Heart soft en haaknaald 4. Het patroon van Steve is over een paar uurtjes te vinden in mijn webshop https://www.etsy.com/nl/shop/DushiAmigurumi. De andere patronen volgen zo gauw ik ze heb uitgewerkt.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten