vrijdag 26 juni 2015

Zomerhoedjes en mutsen haken voor baby's

Nog steeds ben ik bezig met het haken van wat hoedjes en mutsen voor baby meisjes en jongens.  Voor de maten is het wel even uitzoeken hoe je deze nu het beste kan berekenen, en het lijkt wel een wiskunde formule die je gebruikt. Maar ach, rekenen vond ik vroeger ook altijd al leuk, dus het lukt me aardig.
Op dit moment zijn er weer wat hoedjes en mutsen klaar. Nu nog het uitwerken van de patronen, waar de meeste tijd in gaat zitten. Dit wordt vaak onderschat, en als je dan een patroon probeert te verkopen vind men het al snel te duur.  Een goed patroon maken kost me ongeveer een dag of 3-4. Daarna moet ik het patroon zelf nog testen,  Het haken vind ik dan ook veel leuker dan een patroon uitwerken.
Tijdens het haken maak ik wel notities, en wat foto's van de stappen waar ik mee bezig ben. Maar vaak vergeet ik gewoon wat stappen op te schrijven, of foto's te nemen waardoor ik dan maar gewoon af zie van het maken van een patroon. Het moet immers wel leuk blijven voor mezelf. Maar tot nu toe ben ik nog steeds zeer verslaafd aan het haken.















Geen opmerkingen:

Een reactie posten